TÉMA A VIZUÁLNÍ IDENTITA
Letošní vizuální identita zrcadlí téma ročníku ~ Chvění. Tekutost. Rovnováha. ~ Tedy pojmy, které zachycují dynamičnost a různorodost festivalu a které vstupují do prožitků z festivalových dnů skrz všechny naše smysly. Autorem letošního designu je již tradičně grafický designér Přemysl Zajíček.
Chvění. Tekutost. Rovnováha.
Žijeme v rozechvělé době. Míra vibrací, které ve vlnách procházejí společností, periodicky osciluje mezi sotva znatelným šimráním v podbřišku po menší či větší zemětřesení. Je to znepokojivé? Možná. Ale možná je to jen projev větší společenské citlivosti.
Pevné neznamená neměnné. Zavedené pojmy, pravdy, instituce, to vše jako by se dnes rozpouštělo, roztékalo, mísilo a hledalo jiné formy, nový tvar. Občas se mluví o tekutém hněvu, tekutém odporu. Ale spolu s nimi tu přece někde musí být i tekutá radost a tekutá naděje!
Jen tak se svět dokáže udržet v rovnováze. Jako tanečník, který na špičce vytáčí svoji piruetu. Jako provazochodec, kterému se s každým krokem na chvilku zatají dech, a sotva se srovná, už nakračuje na další (životní) krok.