0

Nový název a nová vizuální identita

Mezinárodní festival Divadlo evropských regionů a jeho mladší část Open Air Program patří již více než čtvrt století mezi nejvýznamnější kulturní události královéhradeckého regionu a představuje největší divadelní přehlídku v České republice. Po červnu 2020, kdy se festival uskutečnil v komorní podobě s podtitulem Letos jinak, připravují pořadatelé na rok 2021 plnohodnotný 26. ročník. Ten se poprvé představí pod inovovaným názvem a novou vizuální identitou. V termínu od 18. do 25. června 2021 se tak uskuteční REGIONY – Mezinárodní divadelní festival Hradec Králové.

 

Při výběru jsme kladli velký důraz na zachování kontinuity a odkazu celé pětadvacetileté historie. Nový název tak zcela záměrně navazuje na původní trojslovné označení Divadlo evropských regionů, uvádí Eva Mikulková, ředitelka Klicperova divadla, které je jedním ze tří spolupořádajících subjektů. 

 

Nový název festivalu bude společný pro obě původní festivalové části, Divadlo evropských regionů a Open Air Program. „V posledních letech jsme se společně se všemi pořadatelskými subjekty výrazně zaměřili na užší propojení v řízení festivalu, získávání finančních prostředků, způsobu vedení PR i v samotném sestavování programu. V minulosti se obě části festivalu prezentovaly samostatně, což mohlo být pro diváky i samotné účastníky festivalu někdy matoucí. Hlubší spolupráce všech tří subjektů nám teď pod jedním společným názvem dovoluje uspořádat jedinečnou událost v celé své šíři, zahrnující kamenná divadla, činohru, loutky, pohybové divadlo, setkávání profesionálních i amatérských divadel, i nezávislé scény,říká ředitelka neziskové organizace kontrapunkt Barbora Hodonická.

 

Tu doplňuje Tomáš Jarkovský, ředitel Divadla Drak: „Uvědomujeme si historické specifikum festivalu, kterým je zaměření na regionální scény jak české, tak zahraniční. Kromě bohatého zastoupení z českých mimopražských regionů festival již několik let navazuje spolupráci s regionálními evropskými scénami, jako je Teatr Opole, Schauspiel Leipzig, nebo řada loutkových divadel z různých evropských regionů.Toto zaměření, společně s multižánrovým rozkročením a prolínáním profesionálního, nezávislého i amatérského divadla tvoří dohromady jedinečný mix, který na festivalové mapě ČR nemá obdoby. Svým záběrem je tak tato divadelní přehlídka naprosto jedinečná.

 

Festival měl v posledních letech, a do budoucna stále má, ambici nezaměřovat se pouze na evropské státy, ale rozšířit svoji působnost i na ostatní země. „Proto nový název nebude pro naši nově ustanovenou dramaturgickou radu geograficky zavazující, uzavírá Eva Mikulková.

 

Nová vizuální identita

 

Logo i vizuální identita festivalu REGIONY se promění podle návrhu Přemysla Zajíčka, který vyhrál v soutěži, již organizátoři uspořádali koncem uplynulého roku. Té se kromě zmíněného Přemysla Zajíčka zúčastnili další tři uchazeči – studio Otherwise s návrhem Ondřeje Marka, grafický designér Jindřich Pavlíček a grafické studio Upupaepop manželů Horských, se kterými všichni tři organizátoři doposud úzce spolupracovali na posledních dvou ročnících. 

Ukázka nového loga festivalu, které bude s tvorbou grafického manuálu rozpracováno 

 

Cílem soutěže bylo vybrat atraktivní a výraznou vizuální identitu, která pomůže zvýšit povědomí o tomto významném královéhradeckém divadelním festivalu, podpoří zájem návštěvníků a bude rozpoznatelná jak pro místní publikum, tak i publikum z celé republiky. Podstatným faktorem pro výběr byl dlouhodobě udržitelný a funkční potenciál návrhu, který bude vstřícný a otevřený pro případnou další spolupráci s různými grafickými studii v dalších letech,” říká Karolína Pláničková (kontrapunkt, z.ú.), která soutěž připravila společně s Martinem Sedláčkem (Klicperovo divadlo) a Martinou Markovou (Divadlo DRAK). 

 

O návrzích rozhodovala porota v následujícím složení: Eva Mikulková, ředitelka Klicperova divadla; Martin Sedláček, marketing a PR Klicperova divadla; Tomáš Jarkovský, ředitel Divadla DRAK; Martina Marková, PR Divadla DRAK; Barbora Hodonická, ředitelka kontrapunkt, z.ú.; Karolína Pláničková, marketing a PR kontrapunkt, z.ú. a Andrea Vacovská, grafická designérka ze Studia Najbrt. Poradními hlasy byly Barbora Kalinová za Divadlo DRAK a Natálie Kratochvílová za Open Air Program.

 

Nová identita postupně promění všechny nástroje vizuální komunikace od podoby loga přes festivalové plakáty, merchandising, online komunikaci či programový katalog až po vizuální značení a navigaci po městě. 


festivalregiony.cz 

 

Dostávejte důležité novinky jako první